Kokosova moka je moka iz kokosovega mesa, ki ostane, ko so mu odstranili skoraj vse olje. Vsebuje veliko vlaknin, dvakrat toliko kot pšenična in petkrat več kot riževa moka. Ker ne vsebuje glutena, je odličen nadomestek za pšenično moko, vsebuje pa tudi veliko več beljakovin kot brezglutenske mešanice.

 

Telo si z vlakninami pomaga uravnavati nivo sladkorja v krvi, s čimer izboljšuje prebavno ravnotežje in produkcijo blagodejnih maščob, kot je maslena kislina. Kokosova moka vsebuje pomembne srednjeverižne trigliceride, zaradi katerih je priporočljivo tudi kokosovo olje. Te maščobe zatirajo viruse, mikrobe in glive ter spodbujajo presnovo. Ker je kokosova moka bogata z vlakninami in siromašna z ogljikovimi hidrati, nima velikega vpliva na povečanje krvnega sladkorja. Če ste zaskrbljeni nad visoko ravnijo sladkorja v krvi, lahko navadno moko brez skrbi zamenjate s kokosovo. Ker pa je uporaba kokosove moke nekoliko drugačna od navadne moke, smo za vas pripravili nekaj nasvetov, kako jo uporabljati.

 

kokosova-moka

 

Kokosova moka je dokaj specifična za uporabo, zato je potrebno poznati nekaj trikov, kako jo uporabiti v receptih, zato vedno imejte v mislih:

  • ½ skodelice kokosove moke zahteva 1-3 jajca.
  • 1 skodelica pšenične moke je enakovredna 1/3 – ½ skodelice kokosove moke.
  • Kokosova moka zahteva približno 2-krat več tekočine kot pšenična moka.
  • 1:1 razmerje pšenične in kokosove moke ne bo nikoli delovalo.

 

V receptih, ki vsebujejo tekočino, boste potrebovali vsaj 2-krat toliko tekočine, kot je navedeno. Začnite z originalno količino, nato pa tekočino dodajajte po potrebi. Tekočino lahko nadomestite tudi s smetano (sladko ali kislo) ali jogurtom.

 

Za nadomeščanje običajne moke začnite s ¼ količine kokosove moke in jo postopoma dodajajte. Poskrbite, da boste imeli dovolj jajc in tekočine, da testo ne bo presuho in bo držalo skupaj. Dobro premešajte vse sestavine. Ker kokosova moka ne vsebuje glutena, se ni potrebno bati, da bi testo postalo pretrdo zaradi pretiranega mešanja.

 

Jajca so zelo pomembna, saj vežejo testo. Pri tem si lahko pomagate tudi z naravnimi sirupi, kot sta med ali javorjev sirup. Jajca lahko nadomestite z vodo in jajčnim nadomestkom, chia semeni, guar gumijem ali xantan gumijem, da boste dobili jajcu podobno vezivno zmes. To so vsi načini za nadomeščanje glutena v moki, ki običajno skrbi kot vezivo.

 

Kokosovo moko lahko mešate tudi z ostalimi mokami. Pšenično moko lahko nadomestite z 10-30% kokosove moke. Brezglutenske moke se obnašajo zelo različno, zato je za vsako moko posebej potrebno najti pravo razmerje s kokosovo moko, za katero pa ne pozabite, da je zelo koncentrirana.

 

Na spletu lahko najdete veliko receptov, v katerih pšenično moko popolnoma zamenjate s kokosovo moko. Vendar pa je potrebno kar nekaj prakse in poskusov, da vam recept uspe. Kokosova moka se obnaša različno od recepta do recepta, zato je potrebno zelo veliko prilagoditev, da najdete pravo razmerje.

 

Najpogostejše težave pri uporabi kokosove moke

 

Kokosova moka je naredila moje testo oz. pecivo zelo suho in drobljivo. Zakaj?

Uporabili ste preveč kokosove moke in premalo tekočine. Vedno začnite z majhno količino kokosove moke. Presenečeni boste, kako se razširi v stiku s tekočino.

 

Kokosova moka zahteva uporabo bistveno preveč jajc.

Ni res. Dejstvo je, da so jajca odlično vezivo. Ker kokosova moka nima veziva – glutena, testo potrebuje več tekočine. Da ne bi potrebovali toliko jajc, jih nadomestite s tekočino in vezivi, ki smo jih predlagali zgoraj.

 

Kokosova moka naredi pecivo trdo.

Ni res. Če boste uporabili pravo razmerje suhih in mokrih sestavin, boste lahko uživali v rahlih sladicah, polnih kokosovega okusa.

 

Kokosova moka je vsekakor zahtevna za uporabo, vendar z nekoliko potrpljenja in s pravimi sestavinami bodo rezultati vredni truda.

 

VIR:www.mojaalergija.si

Dodaj odgovor