Omega 3 maščobne kisline

Maščobe so velike molekule, sestavljene iz maščobnih kislin več vrst. Vsaka pa vsebuje glicerol, na katerega je pripeta veriga ogljikovih atomov, ki nosijo atome vodika. Maščobe so vir energije, so pa tudi pomemben gradnik celičnih membran ter različnih hormonov in njim podobnih snovi. Prispevajo k absorpciji rudnin in pomagajo v mnogih fizioloških procesih. So tudi nosilci v maščobah topnih vitaminov A, D, E in K.

Maščobne kisline delimo v nasičene in nenasičene. Slednjim manjka atom vodika na nekaterih mestih ogljikove verige. Večino maščobnih kislin lahko ustvari naše telo iz hrane, nekaterih pa ne. Gre za esencialne maščobne kisline, med katere uvrščamo skupini maščobnih kislin omega 3 in 6.

Sodobnemu človeku primanjkuje zlasti maščobnih kislin omega 3. Prednost dajemo virom iz negojenih rib, še raje pa iz modrozelenih alg, ki so dober vir tudi za vegane in vegetarijance. Običajni rastlinski viri (zmleto laneno seme, seme oljne kadulje (chia), konopljino olje) namreč vsebujejo omega 3 v obliki, ki jo težko predelamo v zelo dolge verige omega 3 (DHA, EPA), ki so za naše telo uporabne. Ne pretiravajmo z uživanjem omega 3, saj presežek povečuje celične poškodbe. Zadostuje, če dva- do trikrat na teden uživamo ribe, ali pa vsaj vsakodnevni priporočeni odmerek prehranskih dopolnil.

Kapsule uživamo skupaj s sadjem oziroma zelenjavo (smuti), saj je po navedbah avtorja članka raziskava na Biotehniški fakulteti pokazala, da to zmanjšuje oksidativni stres, ki ga utegnejo povzročiti maščobne kisline omega 3.

Če kot vir izberemo spirulino ali katero drugo vrsto modrozelenih alg, pa jih lahko užijemo samostojno, saj so tudi bogat vir vitaminov.

V Vita Care lahko izberete ekološki vir omega3 – Organic day BIO spirulino v obliki tablet ali Organic day BIO chia semena. Obe izbiri sta odličen vir.

 

Vir: Ostan Iztok. O, mega maščobe. Priloga Dela in Slovenskih novic: Super 50. Št. 8, avgust 2017.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja