Z jesenjo se začenja sezona buč, velikih in težkih plodov. Med jesenskimi bučami so pri nas najbolj pogoste muškatne, maslenke, hokaido, oljne buče in patišon.

Iz mesa buč lahko skuhamo kremne juhe, napolnimo raviole, pripravimo kari ali enolončnice, na mehiški način skuhamo s čilijem, kot pire začinjen s česnom ali ingverjem, kot narastek s kokosovo moko ali v pečici gratinirane s čebulo.

Meso buč je izjemno bogato z vodo in vlakninami ter pospešuje prebavo. Pri tem veže in izloča strupene snovi (toksine), pa tudi žolčne kisline in maščobe. Encimi v hranilni kaši razbremenjujejo trebušno slinavko, ki ji je treba proizvajati manj lipaz (encimov, ki razgrajujejo maščobe). Bučni sok je najboljši zelenjavni napitek. Vsi vitamini in minerali, kot so baker, železo, magnezij ali kalij, so v idealnih medsebojnih razmerjih. Buča izpira telo, uravnava količino vode v tkivih in pomaga hujšati. Rumena barva buče je posledica karotinov.

Še večje bogastvo hranil se skriva v bučnih peškah. Do 45 odstotkov pešk sestavljajo visokovredne nenasičene maščobne kisline, ki so v presnovi potrebne za celično dihanje, prenašanje holesterola, delovanje žlez, kože in sluznice. Semena vsebujejo vse mikroelemente (razen mangana in selena), vitamine in veliko bioaktivnih fosfatov, ki jih potrebujemo za pridobivanje celične in telesne energije. Bučne peške nas nasitijo, so odličen vmesni prigrizek.

Bučo pripravimo tako, da meso izluščimo iz lupine. Semena izdolbemo iz osrednje vdolbine, jih operemo in posušimo.

 

Recept: Bučna juha

Sestavine (za štiri osebe):

· 250 g mesa BIO buče

· BIO čebula

· ½ litra vode

· BIO jušna kocka za ½ litra vode

· 20 g BIO masla

· jedilna žlica BIO riževe moke

· jedilna žlica BIO kisle smetane

· BIO zeliščna sol

Drobno sesekljamo čebulo in jo prepražimo na maslu, da postekleni. Bučno meso nastrgamo, dodamo k čebuli in dobro prepražimo. Iz jušne kocke in vode skuhamo jušno osnovo, vmešamo riževo moko, dodamo bučo in zavremo. Začinimo z zeliščno soljo, dodamo kislo smetano. Postrežemo v skodelicah za juho.

Povzeto po: Oberbeil K., Lentz C. Zdravilna moč sadja in zelenjave; Ljubljana: Prešernova družba, 2007.

Dodaj odgovor