Pijmo za žejo, zdravje, počutje,  … 

Dehidracija.

V poletni vročini je stopnja znojenja močno povečana, saj z znojenjem znižamo telesno temperaturo. To se kaže v povečani izgubi vode in potrebi po njenem dodatnem vnosu. V telo vnašamo vodo s pitjem in hrano, saj je nekaj nastane med presnovo obrokov. V idealnem primeru bi morala biti skupna količina vode v telesu ves čas enaka, morali sproti nadomeščati izgubljeno tekočino. Občutek žeje opozarja, kdaj telesu primanjkuje vode in jo je treba vnesti. V mladosti ta mehanizem deluje odlično in o vnosu tekočin pred nastopom žeje ne razmišljamo, saj pijemo spontano in po potrebi. S staranjem se občutek zaznavanja žeje slabša in se pogosto pojavi, ko je primanjkljaj v telesu že zelo velik.

Dehidracija že v mili obliki lahko negativno vpliva na miselne procese, povzroči zaprtje, poveča tveganje za nastanek krvnih strdkov, na dolgi rok pa nastanek ledvičnih kamnov. Ključno vlogo pri uravnavanju vode v telesu igrajo ledvice, ki čistijo odvečne presnovne snovi iz krvi in regulirajo količino vode v telesu. Z leti njihova funkcija slabi, kar se med drugim kaže v vedno večjem izločanju urina in s tem vode.

Priporočljivo je, da popijemo vsaj 1,7 litra tekočine na dan in še precej več ob vročini in povečani telesni aktivnosti. Znanstveniki so ugotovili, da večina ljudi, še posebno starejših, takšnega vnosa ne doseže in je tako ves čas na robu dehidracije, ki negativno vpliva na delovanje organov. Zato je najbolje, da pitje enostavno načrtujemo. Povprečno velik kozarec drži dva decilitra tekočine. Torej moramo čez dan popiti približno devet kozarcev tekočine. Prvi kozarec tekočine popijmo takoj, ko vstanemo, drugega ob zajtrku, enega opoldan in tako naprej do poznega popoldneva. Poleg načrtovanega vnosa tekočin pa je dobro, da je voda oziroma predmet, ki v nas zbudi željo po pitju, recimo kozarec, ves čas na vidnem mestu in nas opominja, da moramo piti.

Katera vrste tekočine je najprimernejša ? Vsekakor voda, saj večina pijač z okusom vsebuje sladkor, ki pomeni nepotreben dodaten vnos kalorij, in povzroči hiter dvig krvnega sladkorja. Tisti, ki se pa tega nikakor ne morete navaditi, lahko poskusite z nesladkano limonado, vodo z mehurčki ali nesladkan čaj.

V trgovinah z zdravo hrano Vita Care boste naravnost navdušeni nad pestro ponudbo BIO pijač, napitkov, mineralnih vod …

 

Vir: Tim Podlogar. Devet kozarcev na dan! Priloga Dela in Slovenskih novic: Super 50. Št. 6, junij 2017.

Dodaj odgovor