Kumare so lahke in okusne, vsebujejo obilje mineralov in vitaminov, zaradi oblike in zaščitne lupine se dobro obnesejo na potovanjih in kampiranjih.

Hranilna sestava

  • Kumare so pravzaprav zelena voda z dodatki, saj voda predstavlja kar do 97 odstotkov njihove teže.
  • Vsebujejo veliko bazičnih rudnin, predvsem kalija ter nekoliko manj magnezija in kalcija.
  • Z njimi boste pojedli ali popili tudi neobičajno veliko protirakavega mikrominerala selena, in sicer kar do 60 mikrogramov na 100 gramov. Če so bila seveda tla, na katerih so rasle, dobro preskrbljena z njim.
  • Po vsebnosti vitaminov ne izstopajo. Največ jih je v lupini, zato jih raje ne lupite. Med številnimi drugimi vitamini vsebujejo tudi malo vitamina E.
  • V lupini so tudi nekateri rastlinski fitosteroli (hormoni), ki znižujejo holesterol.
  • Silicij, ki ga je v primerjavi z drugo zelenjavo v kumarah razmeroma veliko, spodbuja čistilna dogajanja v telesu.

Zdravilne lastnosti

  • V telesu učinkujejo izrazito bazično, zato so odlična hrana za dosego primernega kislinsko-bazičnega ravnovesja, o katerem danes tako veliko govorimo.
  • Odplavljajo presežke sečne kisline, kar pripomore k izboljšanju simptomov revme in artritisa.
  • Pospešujejo izločanje vode, čistijo sečne in prebavne poti ter dobro vplivajo na preob­remenjena jet­ra in žolčnik.
  • Pospešujejo prebavo in vas zaradi velikih vsebnosti selena varujejo pred rakom.
  • Z rednim uživanjem lahko ob spremembi prehranskih navad z njihovo pomočjo odpravite celo ledvične ali žolčne kamne.
  • Odplavljajo presežke sečne kisline, kar pripomore k izboljšanju simptomov revme in artritisa.
  • Uravnavajo krvni sladkor in s tem močno razbremenijo delovanje žleze trebušne slinavke. So še posebej primerna hrana za sladkorne bolnike.

Vir: www.aktivni.si

Dodaj odgovor