Regrat

Regrat nas razveseli že zgodaj spomladi, užitni so mladi listi regrata, skupaj s popki. Regrat ni samo okusna, ampak tudi zdrava popestritev jedilnika. Regrat lahko pripravimo v solati, juhi s krompirjem ali jajčni omleti.

Regrat je bogat s karotenoidi, z vitaminoma E in C ter vitamini skupine B. Grenčine v regratu skupaj z minerali (kalij, kalcij, magnezij, železo, baker) spodbujajo delovanje ledvic in jeter ter pospešujejo presnovne procese in izločanje prebavnih sokov. Grenčine skupaj s prebiotikom inulinom (največ ga je v koreniki) spodbujajo prebavo, odvajajo vodo in krepijo samočistilne procese v telesu.

Redno uživanje regrata je lahko pomoč pri odpravi žolčnih kamnov, saj učinkovito čisti kri in limfo. Regrat vsebuje magnezij in kalcij v ustreznem razmerju, zato je koristen za kosti ter za blažitev artritisa in protina (putike), zaradi pospešenega odvajanja sečne kisline iz telesa.

 

Iz rumenih regratovih cvetov lahko pripravimo regratov sirup.

Vzamemo tri do štiri polne pesti regratovih cvetov in jih prekuhamo v dveh litrih vode. Precedimo, primešamo 1,5 kg sladkorja in sok dveh BIO limon. Še nekaj časa kuhamo in nato s sirupom napolnimo čiste steklenice.

 

Vir: Merljak M., Koman M. Zdrava prehrana je prava odločitev. Ljubljana: Prešernova družba, 2011.

Dodaj odgovor