fbpx
Brezplačna dostava pri nakupu nad 20 €
110.73 8
Košarica

Svetovni dan hipertenzije – 17. maj

Zvišan krvni tlak ali hipertenzija se pogosto pojavi brez opozorila, brez simptomov. Posledično je odkrita le polovica bolnikov, ki zaradi dobrega počutja velikokrat odlašajo z začetkom jemanja zdravil ali pa jih ne jemljejo redno. 

Pomembno je redno hoditi na priporočene kontrolne preglede k lečečemu zdravniku, saj je le-tako možno spremljati učinkovitost zdravljenja in pojavljanje oziroma preprečevanje neželenih učinkov zdravljenja.

Visok krvni tlak simptomi – ob nastopu krize začne oseba kazati simptome, kot so:

  • slabost,
  • glavobol,
  • bruhanje,
  • vrtoglavica,
  • zamegljen ali dvojni vid,
  • krvavitev iz nosu,
  • motnje srčnega ritma,
  • občutek zadihanosti.

Kaj lahko naredimo sami…

Spremembe v prehranjevalnih navadah

Spremembe prehranjevalnih navad so ključne tako za preventivo kot tudi kurativo. Za zniževanje povišanega tlaka in holesterola so znanstveniki oblikovali poseben režim prehranjevanja, ki ga imenujemo DASH dieta. Dieta je zelo podobna mediteranskem načinu prehranjevanja in prehranskim smernicam za zdravo prehranjevanje, saj spodbuja uživanje polnozrnatih živil, sadja, zelenjave, oreščkov, semen, stročnic in mlečnih izdelkov z manj maščobe. Zelo pomembno je, da oseba občutno zmanjša vnos soli, alkohola, kofeina, nasičenih maščobnih kislin in predelanih živil.

Telesna aktivnost

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije bi moral vsak odrasel za krepitev in ohranjanje zdravja redno izvajati vsaj 150 min zmerne ali 75 min visoko intenzivne aerobne telesne dejavnosti na teden. Za starejše ljudi se priporoča tudi dvakrat tedensko izvajanje vaj za moč in vzdržljivost ter vaj za ravnotežje.

Redno izvajanje aerobne vadbe pozitivno vpliva tudi na naš srčno-žilni sistem in s tem posledično vpliva na pravilno delovanje krvnih žil. Pomembno je, da se ljudje s težavami s povišanim krvnim tlakom poskušajo gibati vsaj 5 krat na teden. Najbolje je, da se na začetku poslužujejo hitre hoje, lahkega teka, kolesarjenja ali plavanja.

Zniževanje telesne teže

Prekomerna telesna teža in debelost sta velik dejavnika tveganja za razvoj bolezni. Z znižanjem telesne teže vplivamo tudi na znižanje krvnega tlaka. Študije nakazujejo, da lahko že majhna izguba telesne teže pozitivno vpliva na izboljšanje stanja, prav tako vpliva tudi na boljše izide zdravljenja z zdravili.

Omejitev kajenja in vzpostavitev dobrih spalnih navad ter zmanjševanje stresa

Izredno pomembno je, da poskušamo v čim večji meri omejiti kajenje in stres. Za zmanjševanje stresa se priporoča izvajanje meditacije, joge in dihalnih vaj. Tudi daljši sprehodi v naravi so lahko pri tem izredno koristni. Prav tako je pomembno, da osvojimo zdrave spalne navade, kar pomeni, da v posteljo hodimo bolj zgodaj, se izogibamo izpostavljenosti umetni svetlobi vsaj 1 uro pred spanjem in ustrezno prilagodimo svoj spalni prostor (primerna temperatura, umirjene barve sten …).

Priporočamo prehransko dopolnilo Vita Care Plus Koencim Q10 z vitaminom C na osnovi koencima Q10 in acerole v prahu.

Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.

Reference